ACTA - 26 stycznia

Jak informuje Stowarzyszenie ISOC Polska, dnia 26 stycznia nasz rząd podpisze międzynarodowe porozumienie w sprawie walki z naruszeniami własności intelektualnej zwanej też inaczej ACTA.
Ściślej mówiąc, każdy ruch jaki wykonamy w sieci, będzie monitorowany. Jak pewnie już co poniektórzy zdążyli zauważyć, pierwszym pokrzywdzonym został serwis megaupload. Czy od momentu podpisania owego dokumentu, internet zmieni się nie do poznania?
Krzysztof "green" Zielonka
Wasze komentarze
Wszystkich komentarzy: 24, ostatni dodany 2012-01-31 15:19:47 przez clexane2
2012-01-31 15:19:47
Wiem, że nie rozumiesz, ale żeby wyrobić sobie opinie nie trzeba mieć wglądu do pełnego dokumentu, wystarczy chwilę się zastanowić. W internecie znajdziesz tylko hejt dziesięciolatków, którzy robią to, co tłum. Sam napisałeś, że 'nieświadomość jest największym naszym wrogiem' - pełna zgoda, tylko, że tak naprawdę wszyscy jesteśmy nieświadomi.
BTW, nie jestem za ACTA, tylko uważam, że nawet ono posiada pozytywne strony. A usuwanie stron, w co wierzą wszyscy moi znajomi, to największa głupota, jaką słyszałem.
Eee, oczywiście w zamiarach ACTA ma same pozytywne strony, jednak pod względem prawnym, po prostu staje się państwem w państwie, a my nie mamy na to już wtedy wpływu i o to głównie chodzi. I oczywiście, mogą zamykać strony, tzn je blokować, jak będą mieli podstawy prawne, a znaleźć powód to hmmm, żaden problem?
2012-01-30 21:08:05
Oczywiście masz rację, tylko miałem na myśli strony typu Facebook, czy Twitter, których głównym przeznaczeniem na pewno nie jest 'wytwarzanie lub tworzenie towarów stanowiących naruszenie' ;)
2012-01-30 20:04:05
Uczyłem się kilku języków obcych, zapoznawałem z różnymi dowodami matematycznymi, a nawet próbowałem zedytować aplikację notatnikiem (młody byłem i głupi), ale nadal uważam, że język prawniczy to najgorszy bełkot, jaki stworzono.
@Stk:
Na mocy art.10 ust.2 mogą zrobić coś takiego. Ustawa nie precyzuje, co może być takim narzędziem.
2012-01-29 21:57:22
Wiem, że nie rozumiesz, ale żeby wyrobić sobie opinie nie trzeba mieć wglądu do pełnego dokumentu, wystarczy chwilę się zastanowić. W internecie znajdziesz tylko hejt dziesięciolatków, którzy robią to, co tłum. Sam napisałeś, że 'nieświadomość jest największym naszym wrogiem' - pełna zgoda, tylko, że tak naprawdę wszyscy jesteśmy nieświadomi.
BTW, nie jestem za ACTA, tylko uważam, że nawet ono posiada pozytywne strony. A usuwanie stron, w co wierzą wszyscy moi znajomi, to największa głupota, jaką słyszałem.
2012-01-29 21:30:17
Powiedział to ten, który ma wgląd do całej umowy, albo i sam ją podpisywał...
2012-01-29 18:32:40
Mnie najbardziej boli, że w internecie nie ma żadnej obiektywnej opinii nt ACTA, lecz wszędzie są 'znafcy' tematu, którzy nawet nie znają treści umowy.
2012-01-26 16:37:44
@green: Nie udowadniam swoich 'omylnych prawd' Tobie, nie udowadniam ich też nikomu niezainteresowanemu. Lubię jednak, gdy jeśli ktoś uważa, że się mylę potrafi mi to udowodnić, zazwyczaj jestem wtedy skłonny posypać głowę popiołem.
Megavideo wielokrotnie łamało już istniejące prawo, dlatego zostały z tego wyciągnięte konsekwencje, pamiętajmy, że łamanie praw autorskich również jest przestępstwem.
Oczywiście że sławny budynek przy ulicy Wiejskiej po swoich lokatorach bardziej przypomina oborę, niż sejm, ale proponuję zrezygnować też ze słuchania fałszywych proroków. Propaganda w obie strony nie jest przeze mnie aprobowana.
Jeśli uważasz że jestem beznadziejnie głupim przypadkiem nie będącym w stanie pojąć 'prawdziwej prawdy' proszę nie racz mnie prostym "Jesteś w błędzie", już lepiej mnie zignoruj.
2012-01-26 15:04:35
Popieram green'a :)
2012-01-26 00:32:47
@TTiwaz: Nie udowadniaj mi swoich prawd, bo są omylne. Wszyscy wiemy że zamknięcie tego serwisu miało być pierwszym krokiem ku piractwu, co za tym idzie? również podpisaniem wymienionych wyżej dokumentów. Bełkot to masz w sejmie
2012-01-25 20:47:39
@green: przytoczony cytat to zwykły bełkot "odprysk działań, które miały na celu...". Jaki mógłby to być odprysk działań, które nigdy nie zostały i nie zostaną zrealizowane? Proszę Cię...
Rozumiem że nawiązanie w newsie do zamknięcia Megaupload jest spowodowane 'odpryskiem niezrealizowanych działań będących pierwowzorem przyszłych działań'? Cóż, sugerowanie że ACTA miała coś wspólnego z zamknięciem Megaupload wygląda mi na zwykłą propagandę z Twojej strony.
2012-01-24 17:52:53
A potem narzekają na działania naszego rządu. Jak nie pokazujemy swoje niezadowolenia z ich sposobu na prowadzenie polityki państwa, to potem nie mamy prawa do narzekania.
2012-01-24 12:54:17
SullenPillow7@gmail.com - Właśnie poprzez takie myślenie z prawem przegrywamy. Bo ludzie zamiast działać, siedzą sobie wygodnie w fotelu i oglądają You Can Dance. Skoro pasuje wam to, że rząd działa na naszą niekorzyść... proszę bardzo, grzejcie sobie tyłek dalej.
2012-01-24 11:28:32
W porządku to jest słownik ortograficzny, zalecam lekturę.
2012-01-24 09:56:57
ACTA jest w pożądku chroni nas przed nami samymi, chroni wydawców. Nie rozumiem was nakręcacie się a i tak z prawem się nie wygra.
2012-01-24 00:46:09
"Zamykanie serwisów jest odpryskiem działań, które miały prowadzić do wprowadzenia w USA ustaw SOPA/PIPA pozwalających na większą kontrolę nad treściami w internecie (i w domyśle walkę z piractwem, choć nie tylko). Po protestach internautów ustawa została zaniechana przez amerykański rząd, trwają prace nad taką, która nie ograniczałaby wolności."
2012-01-23 23:29:31
Pierwowzór, który jednak nie ma nic wspólnego z zamknięciem Megaupload...
2012-01-23 17:31:49
"Co ma wspólnego zamknięcie Megaupload z ACTA?" - A no to, że SOPA I PIPA to pierwowzór ACTA.
2012-01-23 17:25:28
Co ma wspólnego zamknięcie Megaupload z ACTA?
Proponuje zasięgnąć informacji, by nie przyczynić się do dezinformacji, zanim się napisze newsa.
A robienie z Megaupload pokrzywdzonego to jawna kpina.
2012-01-22 22:51:09
No z tym drugim cytatem to trafiłeś w dziesiątkę. Widać rzuca się to w oczy, że internautom nie jest to na rękę. (No i bardzo dobrze:))
2012-01-22 21:20:17
"Thanks to our actions Michał Boni (Minister of Digitalization), has said he'll talk about ACTA with Prime Minister tomorrow"
"...he that signing ACTA isn't so easy for them due to all these protests."
2012-01-22 02:12:17
Pozwolę sobie na mały spam: http://www.petycjeonline.pl/petycja/nie odowej/608
2012-01-21 23:46:23
Do niedawna krążyła w tej sprawie petycja po sieci. Wystarczyło się zarejestrować na petycjeonline.pl i oddać swój głos. Możliwe że nadal jest to aktualne, więc zachęcam wpisać w google Petycja ACTA i tym samym zrobić krok do przodu. Pytanie - Czy to poskutkuje?
2012-01-21 22:13:51
Każdy z nas może teraz zrobić coś w tej sprawie. Uświadomcie bliskich, przyjaciół, znajomych o tym, czym jest ACTA, nieświadomość jest największym naszym wrogiem.
████▓▓▓▓╬╬▓█████╬╬╬╬╬╬███▓╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬█
███▓▓▓▓╬╬╬╬╬╬▓██╬╬╬╬╬╬▓▓╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬▓█
████▓▓▓╬╬╬╬╬╬╬▓█▓╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬▓█
███▓█▓███████▓▓███▓╬╬╬╬╬╬▓███████▓╬╬╬╬▓█
█████▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓█▓╬╬╬╬╬▓▓▓▓▓▓▓▓╬╬╬╬╬╬╬█
███▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓█▓╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬▓█
████▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓█▓╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬▓█
███▓█▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬▓█
█████▓▓▓▓▓▓▓▓█▓▓▓█▓╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬▓█
█████▓▓▓▓▓▓▓██▓▓▓█▓╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬██
█████▓▓▓▓▓████▓▓▓█▓╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬██
████▓█▓▓▓▓██▓▓▓▓██╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬██
████▓▓███▓▓▓▓▓▓▓██▓╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬█▓╬▓╬╬▓██
█████▓███▓▓▓▓▓▓▓▓████▓▓╬╬╬╬╬╬╬█▓╬╬╬╬╬▓██
█████▓▓█▓███▓▓▓████╬▓█▓▓╬╬╬▓▓█▓╬╬╬╬╬╬███
██████▓██▓███████▓╬╬╬▓▓╬▓▓██▓╬╬╬╬╬╬╬▓███
███████▓██▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬████
███████▓▓██▓▓▓▓▓╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬▓████
████████▓▓▓█████▓▓╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬▓█████
█████████▓▓▓█▓▓▓▓▓███▓╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬▓██████
██████████▓▓▓█▓▓▓╬▓██╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬╬▓███████
███████████▓▓█▓▓▓▓███▓╬╬╬╬╬╬╬╬╬▓████████
Komentarze mogą dodawać zalogowani użytkownicy. Nie masz konta? Zarejestruj się

